۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

شما لطف کردید سرم را شکستید


مهم ترین بخش گزارش ویکی لیکس همان بر آفتاب افکندن ِ نقش پاکستان در حمایت از تروریزم است. پاکستان ، پاکستان ، پاکستان. و مشکل در این جاست که حالا که همه می دانند ( و بعید است که سازمان اطلاعات امریکا این را نمی دانسته باشد) که مرکز اصلی تروریزم پاکستان است ، هنوز به نظر می رسد که کسی نمی تواند با این کشور کاری بکند. افغان ها از روی مشاهده و تجربه می دانند که طالبان از پاکستان می آیند و تروریزم در پاکستان می بالد و از آن جا به افغانستان سرازیر می شود. امریکا هم که قطعا اطلاع دارد که قضیه از چه قرار است. اروپایی ها هیچ نمی دانند؟ با این همه ، کسی نمی تواند پاکستان را از حمایت ِ تروریزم باز دارد. به این می ماند که آدم بفهمد آن که شب ها شیشه ی کلکین خانه اش را می شکند آقای " ایکس" است ، اما همچنان ناگزیر باشد که صبح ها به او سلام بدهد و در هر میهمانی برای او کارت دعوت مخصوص بفرستد و در مجالس هم با صدای بلند اعلام کند که از آقای ایکس به خاطر همه ی مهربانی های اش عمیقا متشکر است!

۴ نظر:

پرنسس گفت...

برای این همه خواری افغانستان متاسفم.

تفنگدار گفت...

واقعا پاکستان لطف دارد که سر ما را شکسته است اما مانمی توانیم جوابشانر ا بدهیم. بیچاره دولت ما.

روح الله گفت...

این را همه میدانند اما آنچه ما نمیدانیم این است که در آن بالا ها چه میگذرد و گپ اصلی چیست .... فعلا که زنجیر هیچکس به دست خودش نیست ، اگر یک نفر غیر نظامی در جایی کشته شود کرزی صاحب سر و صدایش بلند است که های ، هوی پنجاه نفر کشته شد تا بتواند از یک طرف وحشی گری برادران ناراضی اش را توجیح کند و از طرفی باعث شود افراد بیشتری به صف همراهان طالبان اضافه شوند .........

ظاهر گفت...

سلا بر هاتف و"کلمه [های] تامل بر انگیز" اش. در روزگاری که همه چیز ما را به فراموشی،"سطحی" نگری و گریز مجبور می کند، یافتن چیز هایی که به فکر کردن و کمی تامل دعوت کند، غنیمتی قابل قدر و تحفه ی گرانبها است.

 
Free counter and web stats