۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

و ادامه ی قصه ی حمایت از برادران تروریست

بعضی با خواندن متن کامل گفت و گوی کرزی با یکی از تلویزیون های پاکستانی به این نتیجه رسیده اند که این گفت و گو "یکی از بهترین "های کرزی بوده است و ما در مورد کرزی " غیر منصفانه" و عجولانه قضاوت کرده ایم. من بار دیگر متن گفت و گو را خواندم و این بار متوجه شدم که کرزی به علاوه ی آن مزخرفاتی که در مورد جنگ امریکا و پاکستان گفته بود این را هم می پذیرد که بعضی تروریست ها در افغانستان هستند و از افغانستان بر پاکستان حمله می کنند.
در این میان چیزی که برای من جالب بود این بود که افغان ها چنان به ناتوانی و پریشان گویی کرزی خو گرفته اند که وقتی می شنوند او توانسته چند جمله ی کامل بگوید هیجان بر شان می دارد و دل شان باغ باغ می شود. سوال من این است : آیا شما از کرزی حتا انتظار نداشتید که چهار تا جمله ی کلی و تکراری کامل را گفته بتواند؟ آخر او رئیس جمهور یک کشور است. به این می ماند که کودکی پدر خود را پندر خطاب کند و به مادر خود مودرا بگوید . آن گاه روزی بگوید "پدر" و "مادر" و پدر و مادر او تمام مملکت را خبر کنند که بیایید و ببینید که این طفلک ما چه شاهکاری کرده!
مساله این نیست که کرزی چند تا جمله ی خوب هم در این گفت و گو بر زبان آورده. این قدر از رئیس جمهور مان ( بلی ، رئیس جمهور مان) انتظار داشتیم. مهم تر آن است که چرا رئیس جمهور ما در این گفت و گو می گوید که اگر میان امریکا و پاکستان جنگی شود ، افغانستان جانب برادران پاکستانی خود را خواهد گرفت. چرا می گوید در جنگ میان پاکستان و هر کشور دیگر افغانستان با پاکستان خواهد بود. وزن این خطا ، این گاف ، از همه ی سخنان دیگر کرزی بیشتر است. اگر کرزی سه ساعت سخنرانی کند و در این سه ساعت مثلا در ستایش از جمعیت اسلامی افغانستان سخن بگوید و این حزب را به آسمان ببرد و در آخر در یک جمله بگوید که ترور شدن برهان الدین ربانی به نفع افغانستان بود ، شما آن سه ساعت ستایش را جدی تر می گیرید یا این یک جمله ی دو ثانیه یی  آخر را؟

۶ نظر:

ناشناس گفت...

روزی امریکایی از من به طعنه پرسید کرزی به راستی چرس می کشد.
گفتم باید من از خودت سئوال کنم که چرا این چرسی را حاکم مقرر کرده اید.
در لیبی پس از هشت ماه بمباردمان و هفتاد هزار کشته٬ شریعت اسلامی تنفیذ و قانون تک همسری به چند زنی تعدیل گردید.
مبارک شما فوکویست ها و هانتینگتونیست ها باد!

صحرا کریمی گفت...

"دل شان باغ باغ می شود"

این را خوب گفتید.

مهرگان گفت...

می دانی د؟ آدم خاکستر می شود می ریزد لای کفش های خودش وقتی به کرزی فکر می کند.

احسان درویش گفت...

راست بود و درست.
من که خوش می شوم اگر گاهی کرزی خوب حرف می زند ولی چی کنیم که او کمتر این توفیق را می یابد.
در چکیده ها منتظر تان هستم.

ناشناس گفت...

هر که گفته در مورد حرفهای کرزی با عجله قضاوت کردید سخت در اشتباه است و من فکر میکنم که شما و همفکران از جمله اینجانب خیلی دیر حرف دلمان را گفتیم چون او واقعا همیشه در هر جا به صفت نوکر ظاهر شده است. شاد و پیروز باشید.

افضلی گفت...

همه میدانند که آقای کرزی یک سیاست مداری است، دارای هنجار های روانی نا متوازن و اخلاق مخدوش. عده ی هم فکر میکنند او دارای بیماری مالیخولیایی است، از اینکه او آلوده به فساد مالیست، همه آگاه است. من تعجب دارم او چه جادو میداند که معلوم نیست تا کی «پالان قدرت» (از نوع قدرت کرزی) را به پشت خواهد داشت؟ - خدا این ننگ را از پیشانه ی مردم افغانستا «هرچه زود تر» دور کند، آمین.

 
Free counter and web stats