۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

آماده کردن ما برای تقلب احمدی نژادانه

در این دو روز هر چه فکر کردم که چرا کرزی بر همه گان پیشی گرفت و پیروزی احمدی نژاد را آن گونه تبریک گفت که گفت ، عقل ام به جایی نمی رسد. شاید استفاده کردن از عقل برای فهمیدن کارهای کرزی اصلا کار درستی نباشد. تبریک گفتن پیروزی احمدی نژاد بنا بر یک رسم دیپلماتیک عیبی ندارد. اما او را با " رای قاطع مردم ایران" پیروز دانستن و از شایسته گی او برای آباد کردن آن کشور سخن گفتن چرا؟ آن هم در حالی که هر سه نامزد ِ دیگر انتخابات امسال ایران نتیجه ی انتخابات را قبول ندارند و هر روز ده ها هزار نفر که به تقلب ها معترض اند تظاهرات می کنند و از دولت می خواهند که نتیجه ی انتخابات را به تفکیک شهرها در اختیار عموم قرار دهد.
احتمالا کرزی قصد دارد خود نیز دست به تقلبی گسترده بزند و از همین حالا با ستایش از احمدی نژاد به جهان می گوید که در این سوی عالم رقبا عادت دارند باخت خود را نپذیرند. کرزی ذهن ها را آماده می کند. فردا که کرزی برنده اعلام شد ، اولین کسانی که پیروزی اش را تبریک خواهند گفت دو نفر خواهند بود : اول اوباما ، دوم احمدی نژاد. معنای اش؟ معنای اش این است که دو کشوری که دشمن همدیگر اند به یک اندازه صحت و مشروعیت انتخاب کرزی را تایید می کنند.

۸ نظر:

mehrgan گفت...

wa masalan maa fikr mikonim karzay aql nadarad ! az o aaqil tar ki ast ? albta ghayr az ahmadi nejaat ! sabz bmanid

مهربد گفت...

کرزی با همه ی بی کفایتی و بی ظرفیتی مدیریتی اش؛ آدم خیلی زیرک و نیرنګ باز است. ببینید که چګونه سالهاست پا به پای /سیا/ آمده بی اینکه خاری به پایش بخلد ...
متأسفانه معیار های مدیریت سیاسی در کشور های عقب مانده، به ده ها ګوشه ی پنهان و پیدا ګره می خورند.
اینکه این مردک با/ تبریکی چرب اش/ به احمدی نژاد چه می خواهد شکار کند به زودی آشکار خواهد شد.

sahar گفت...

chera farsi naminavisa ?man namitavanom nazar khod ba farsi darj konam lotfan aval mara rahnamayee kon va dowom afarin khob dast karzayee ra khandi ?vali khodemanim karzaye bichara agar vakonesham nishan namidad baz migoftam afgana tarfdar mosawi hastand .adami harchee konad vakonish hast.

ناشناس گفت...

سلام

من در عزنی زندگی می کنم ولی از روزی که در ایران جنجال شروع شده است نمی توانم برنامه تلویزیون فارسی بی بی سی را درست بگیرم. آیا این به نظر شما تلف کردن حقوق در کشور من توسط جمهوری اسلامی ایران نیست؟؟ این عجیب است.

حامد

سخیداد هاتف گفت...

دوستان عزیز سلام
سحر گرامی ،
من در بخش های فنی وبلاگ سر رشته یی ندارم و نمی توانم ابزار فارسی نویس را در این وبلاگ اضافه کنم.
حامد گرامی ،
به موازات خرد شدن جهان این امکان هم بیشتر می شود که کج رفتاری یکی از اهالی دهکده خیلی بیشتر از گذشته بر وضعیت دیگران تاثیر منفی بگذارد. این وجه منفی ِ کوجک شدن جهان است. شادکام باشید.

کریم گفت...

من وقتی به اتحاد و سر زندگی ایرانی ها نگاه می کنم حسرت می خورم. کاش ما هم چنین آگاه و متحد می بودیم.

در آنصورت افغانستان جای بهتری می بود.

ناشناس گفت...

مرگ بر آن کس که مردم خود را خس و خاشاک می گوید.

ناشناس گفت...

و دومین تبریکی از رهبر روسیه بود . درین سی سال که روابط ایران آخوندی با جهان غرب تیره است ، روسیه هرآنچه اسلحله ی غراضه داشته بود به ایران فروخته . رژیم آخوند ها برای روسیه بیش از چاه های نفت سودآور است . محمد خاتمی شش میلیارد دالر اسلحه از روسیه خرید . روس ها چهار میلیارد هم از پروژه تأسیستات اتمی طننز دریافت داشتند . نمیدانم این چی فروش ما به ایران چی فروخته ؟
با درود .
ک . کابلی

 
Free counter and web stats