۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

داکتر سیاه سنگ و جهان " جهانی"

داکتر سیاه سنگ در باره ی " جهان جهانی" نوشته است- جهان ِ عبدالباری ِ جهانی شاعر مشهور پشتو زبان. آن را در این جا می یابید. در زمانه یی که زبان دست مایه ی نزاع های بسیار است ، داکتر سیاه سنگ همواره بر ارزش زبان پشتو تاکید کرده است. اهمیت آنچه داکتر سیاه سنگ در باره ی شعرهای جهانی نوشته در این است که او با صراحت و روشنی مواضع قبیله گرایانه و نژاد پرستانه ی این شاعر را نشان داده است. عنوان نوشته هم جذاب و پر معنا است و ته رنگی از تعریض به سبک سیاه سنگ دارد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

برای داکتر سیاه سنگ متاسفم... سیاه سنگ درون پر فتنه دارد که آرام نشستن بر وی ناممکن است.

حمیدگل

ناشناس گفت...

آن اعلانات را من نوشتم تا اول به خودت نشان دهم كه تا چه حدي خود را در جايگاه سفارش كردن از موضع عقل كل مي پنداري و چقدر اطمينان داري كه جمعي به نداي تو گوش داده و عمل خواهند كرد و شمار راي هاي حليمي را زياد مي كند.

هاتف عزيز
اگر چنين نباشد، انتظار بود كه در شديدترين حالت بگويي، من، سخيداد هاتف، از حليمي حمايت مي كنم و اگر امكان راي دادن را بيابم به او راي مي دهم. ما خوانندگان نوشته شما هم شكر خدا عاقل و بالغ هستيم و در دانشگاه هاي معتبرتر از بلخ درس خوانده ايم و خود مي توانيم تشخيص دهيم كه به كدام نامزد راي دهيم.

نكته ديگر، باور نمي كنم كه شما جعفر عطايي را نشناسيد. اين چه بازي با كلمات است، نيست.

نكته آخر، حليمي در زير برچم خليلي مي خواهد وارد پارلمان شود، اگر از اين پرسش بگذريم كه آيا شايسته يك روشنفكر هست كه پيرو خليلي باشد يا نيست. شما در مورد خط سياسي خليلي هم بايد شينگ ات را روشن كني، چرا كه حليمي در پارلمان آينده به سفارش خليلي راي خواهد داد. 

 
Free counter and web stats