۱۳۸۹ شهریور ۱۴, یکشنبه

مرا به خیر تو امید نیست

سخن گوی محمود عباس گفته که محمود احمدی نژاد که با تقلب به قدرت رسیده و رای مردم ایران را دزدیده حق ندارد در باره ی سرنوشت فلسطینی ها سخن بگوید. کاش مردمانی که در کویته ی پاکستان « روز قدس» را تجلیل می کنند هم دست از تقلید عوام فریبانی چون احمدی نژاد و خامنه یی بردارند. دو روز پیش در کویته ی پاکستان پنجاه نفر در « روز قدس» کشته شدند. البته تروریست ها می توانند بر هر اجتماعی حمله کنند. اما کشته شدن مردم در روز قدس کشته شدن به خاطر هیچ است. بسیاری از آدم هایی که روزهایی چون « روز قدس» را در جاهایی چون کابل و کویته تجلیل می کنند باید از خود بپرسند : مرا به این روز چه کار؟ آیا هر رسم مزخرفی  را که دستگاه تبلیغاتی ولی فقیه در تهران مد کرد باید من هم بپذیرم؟
اصلا در جایی که پای جمهوری اسلامی ایران در میان است می توان روش ساده یی را برای تشخیص راه درست از کژ راهه در پیش گرفت : همین که کسی مورد حمایت دار السلطنه ی ولایت فقیه قرار گرفت دلیلی کافی است برای این که از آن کس دوری کنیم. تا کسی آلوده به جهل و جنون  و تعصب و نفرت نباشد و امتحان حماقت پس نداده باشد مورد حمایت دار السلطنه ی خامنه یی قرار نمی گیرد.

۱۵ نظر:

ahmadrafeay گفت...

سلام. من هم همین سوال را دارم این مردم برای هیج خودیشان را کشتند. مرګ بر ایران و مزدوران ایران

هادی رسالت گفت...

درود بر شما هاتف گرامی.
به نظرم روش شماخیلی ساده است. فکر میکنم ملاحظه یی کمی تامل بهتر است.

ناشناس گفت...

سلام درست است اسرائیل همانند بسیاری دیگر از حقه ها به کشور تبدیل شده است مثل جدایی افغانستان جدایی پاکستان و باید پذیرفت اگر بر جدایی اسرایل از فلسطین مقاومت میکنند باید بر خیلی از کشورهای دیگر که قبلا تابع بودند نیز مقاومت کنند

هادی رسالت گفت...

اینکه گفتم تامل را بر صلاح بیشتر میدانم مرا به یاد خاطره ای ماندگاری انداخت.
حدودا صنوف ششم و هفتم را پشت سر میگذاشتم. روزی که موی پدرم را اصلاح میکردم متوجه داغ عمیقی بر فرق پدرم شدم کنجکاو شدم خواستم برایم تعریف کند.
مضمون روایت پدرم از این قرار بود:
" گفتمان هایی جمهوریت دمکراتیک نو در افغانستان پا گرفته بود ما هم جوان و خون گرم.
تازه فهمیده بودم که بخاطر آن همه شعارهای "خدا یا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدارو ........... ماقدس را آزاد میکنیم و .........چه قیمت های گزافی که نه پرداخته بودیم.
حلا فکر میکنم گلونم آن زمان از چرم درست شده بود اکثراپیشاپیش شعار دهنده ها اولین کسی بودم که فریاد وا خمینی یا خمینی میزدم ..... خوب پدرم ملا بود دیگه واینها.
تازه فهمیده بودم که چرا پدرم، چرا ملا شده بود.
روزی با پدرم از سیاست های خمینی میگفتم، کمی که پیش رفتم ناگهان پیاله ای بلغمی یی (یک نوع پیاله چینی که رنگ بلغمی داشته) ملا احسان (پدرم)چنان محکم بر فرقم فرود آمد که دنیا پیش چشمم تاریک گشت.
آ بچیم ای داغ از پدر کلانت بره مه به ارث مانده." این بود مضمون روایت پدرم.
اما مهم اینجاست که این داغ ها را واقعا هم از پدرکلان هایی ما به ارث برده ایم.

ناشناس گفت...

بابه مزاری و قومندانش که شما هم خاطرات اش را نوشته می کردید، و حزب وحدت و اعضای اش هم در این خیل جهل، جنون، و تعصب و نفرت و حماقت شامل است یانی؟؟ 

روح گفت...

گفتنی ها را گفتی .... قلم ات درد نکند.

ناشناس گفت...

آنهایی که از روز قدس تجلیل میکنند در حقیقت بی عقل ترین انسانهای روی زمین اند که به خاطر هیچ کشته می شوند،البته دست آخوند ها،هم دراین قضیه سخت دخیل است،چون انها از بابت برگزاری هر تظاهرات که به منفعت گیری ایران منجر شودمبلغ دریافت میکنند،و همین مبلغ خانه خراب خانه مصطفی را هم به قول معروف خراب کرده.از حماقت این مردم در تعجب ام،قسمت اعظم این شرکت کنندگان در کابل و کویته را متاسفانه هزاره ها تشکیل می دهند .اینجاست که آدم بر جهل مرکب این عده متیقین می شود،هزاره فعلا خود از روزگار فلسطنیان،بدتر روزگار میگزرانند ولی قدس را آزاد میکنند،عجیب است.فقط دلم به حال بیوه و یتیمان این عده خونین است،که باید عمری را به سختی بگزرانند وبس.خدایا مردم هزاره را از شر آخوند های جاهل شان رها کن...

سخیداد هاتف گفت...

سلام ناشناس گرامی ،
هم مزاری و هم ابوذر سال ها در این گمان بودند که نظام «ولایت فقیه» بهترین نظام حکومتی برای مسلمانان است. اما بعدها هر دو عملا از این اعتقاد دست شستند. در واقع همین چرخش دشوار و بنیادین بود که به آنان اعتبار بخشید و بسیاری را متقاعد کرد که به رهبری آنان احترام بگزارند. یادم هست مزاری در یکی از مصاحبه های خود ( وقتی نظر اش را در مورد فلسطین پرسیده بودند) چیزی در این مایه گفته بود که مساله ی ما فلسطین نیست و ما اگر نتوانیم برای آنان کاری بکنیم برای شان حرف هم نمی زنیم.
با این همه ، به نظر من گرچه مزاری در سطح تعاملات عینی و سیاسی از ولایت فقیه دست برداشته بود ، اما به لحاظ فکری هنوز برای خود روشن نکرده بود که عیب های نظام ولایت فقیه در کجایند. به بیانی دیگر ، مزاری به لحاظ تیوریک ولایت فقیه را خوب تجزیه و تحلیل نکرده بود و شاید اصلا توانایی تجزیه و تحلیل نظری اش را نداشت. ابوذر هم همین طور. البته ابوذر از خود آیت الله خمینی هم عبور کرده بود.

حسن توحیدی گفت...

تقصیر وگناه کسانی هست که هنوز خود را بخاطر مرده وزنده عرب قربانی میکنند. اصلا بماچه ربط دارد که ندای مرده باد وزنده باد رابخاطر مردم سردهیم که زنده بودن ومرده بودنش درسرنوشت سیاسی واجتماعی ما تغیر ایجاد نمیکند.چند سال پیش در رهرو خوابگاه یکی از دانشجویان هزاره با دانشجوی افغانی دیگر برسری خلافت امام علی وعمر در حال دعوا بودند که یک دانشجوی عرب سر ورسید وگفت دوستان علی وعمر هردو عرب ما بودنداگرما عرب ها برسری این مسئله دعوا راه بیاندازیم یک حرف ولی نمیدانم که چرا شما افعانها برسری زمامدارن عرب همشه در حالی دعوا وجنگید بروید بخوابید اگر دعوا ارث و میراث هم با شد ما نسبت به شما حق اولویت داریم.امروز هم عرب ها کیف خوده میکنند وما هزاره های بیچاره به دستور ولایت استبدادی فقه خامنه ای وهم کیشان شان دهن وگلو و...........برای انها پاره میکنیم

ناشناس گفت...

سلام برهاتف !

به نظر می رسد شمارا روزه گرفته نه شما روزه را ! شمادرین نوشته تان غیر منصفانه حمله کردید،وچند موضوع مهم را سربسته مطرح نمودید اول : امام خمینی یک عالم بزرگ وسیاستمدار شناخته شده جهان اسلام بوده که همه دنیای اسلام به علم، تقواودرایت سیاسی آن فقید بی نهایت حرمت قایل هستند، فتوای روز قدس را ایشان بحیث مرجع تقلید اکثریت شیعیان جهان به عنوان روزی همبستگی با مردم ستمدیده فلسطین مطرح فرمود که اینک رد این فتوا ومزخرف خواندن آن بدون شک توهین به شخصیت والای آیت الله خمینی بحساب میاید که درواقع بی حرمتی صریح به همه ی پیروان ایشان است .
دوم: کشور همسایه ما ایران یک مملکت اسلامی است ونظام حاکم بر آن نیز منتخب همان مردم است، روش ساده وجامعه شناسانه حضرتعالی بر خواسته از بخار معده وجهل آلود به نظر می رسد،زیرا بااین روش ساده نه رسم همسایه داری ادا میشه ونه رسم بین المللی ونه رسم اسلامی !
پس بجای اینکه همه مسلمانهای عالم ازین روش ساده نمی توانند بهره مند شوند خوب است که شما کمی حرمت همگان را نگهداشته وخودرانسبت به این مسایل به ارزیابی مجدد فرابخوانید !
سوما: نفس روز قدس وتظاهرات علیه یهودیهای اشغالگر یک رسم انسانی وعادلانه است زیرا احساس انسانی ووجدان آدمی دفاع از مظلوم را حکم
می کند، وبه نظر امری خوب وقابل قبول است ولی شیوه استفاده وبرخورد با این رسم در جوامع مختلف وزمانه های گوناگون مدیریت ودرایت عقلانی مارا نباید سلب نماید،
چنانچه خیلی از کشورهای اسلامی در عین حالیکه دوشمنی عمیق با یهودیت دارد ولی خرد سیاسی وزمان شناسی شان اجازه برگزاری چنین همایش را نمی دهد، مثلن شهادت امام حسین (ع) وانقلاب خونین عاشورا خیلی خوب وپسندیده است ولی همه ی امامان در همه عصرها ونسلها هرگز تن به این انقلاب نداده واین به معنی رد آن نی بلکه تغییر استراتژیها بحساب میاید .
هزاره را غریب ومظلوم دیده بودم ولی تا این حد حقیر وزجر دیده نه !

من به استعداد وشخصیت شما احترام قایلم ولی تعرض غیر عادلانه شما به باورها ، ارزشها وعواطف انسانی را هرگز در مطابقت به دانش واخلاق نمی دانم .

سخیداد هاتف گفت...

دوست ناشناسی که از یادداشت من در مورد روز قدس ناراحت شده اید ،
احساس تان را درک می کنم. این مسایل مخالف و موافق زیاد دارند. به نظرم بهتر است شما چند دلیل بیاورید و نشان بدهید که روز قدس برای ما هم مهم است. من می گویم این روز روز ما نیست و به ما ربط زیادی ندارد. شما می گویید این سخن از بخار معده است. خوب ، شما کمی قضیه را برای ما روشن کنید. ربط روز قدس با من و زنده گی من در افغانستان را نشان بدهید.
نوشته اید:
«هزاره را غریب ومظلوم دیده بودم ولی تا این حد حقیر وزجر دیده نه !».
شما اختیار دارید که این طور ببینید. ولی به نظر من حقارت را بیشتر در کسانی می توان یافت که نمی توانند خود را و زنده گی و نیازها و آرمان های خود را مستقل از خواست دارالسلطنه ی ولی فقیه در ایران تعریف کنند.

هادی رسالت گفت...

آقای هاتف به نظر میرسید که نوشته یی فعلی شما مقدمه ای بود بر موضوع حکومت ولایت فقیه، نمیدانم چرا ننوشتید؟
به نظرم روشنگری بیشتر در این موضوع اشد ضرورت است.
حد اقل بر احوال آقای ناشناس گرامی تاملی داشته باشید.
به نظرم "طرح موضوع ولایت فقیه" واقعا جای تامل است.
نویسا باشید.

غلام نبی افضلی گفت...

هاتف عزیز درود،

نمیدانم کی، گفته:

خود اسیرانند در چنگ جفای ظالمان،
براسیران عرب این نوحه ها چون میکنند.

نمیدانم، چه وقت مردم ما قادر خواهند شد که خود را خود ، و دیگرنرا دیگران بشناسند.

حنا گفت...

گل گفتی...

ناشناس گفت...

به نام خدای بیکران
من تهرانم. من سبزم ولی میان رهپیمایی روز قدس تهران با جاهای دیگر فرق دارد. راهپیمایی آنان برای خامنه ای نیست.

 
Free counter and web stats