۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

تا اطلاع ثانوی موسیقی ندارید

نشریه ی انترنیتی " روز آنلاین" گفت و گویی کرده با فرید زلاند--- آهنگ ساز. در جایی از او سوال کرده :

 "  از آنجایی که فضای موسیقی افغان توی این چند سال یک مقدارباز شده، قصد همکاری با سرزمین پدری ندارید؟". 
جواب:
" من ارتباط موسیقیم فقط از طریق کسانی است که می­توانم روی کارشان حساب کنم و اینها هم همانطور که پیشتر گفتم وحید برادرم و شهلا خواهرم هستند.خواننده­ هایی که امروز در موسیقی افغانی فعال هستند و آنها را می­شناسم،پیش زمینه هایی دارند زیاد برایم خوشایند نیست، از من چندین بار تقاضا شد که به افغانستان بروم اما با وضعیتی که افغانستان دارد این کار میسر نیست.شما می­دانید در افغانستان وضعیتی پیش آمده که دنیا به آنجا کمک می­کند و متآسفانه کمک ها آنجایی که باید برسد، نمی رسد، و مردمی بسیار گرفتار ومحتاج هستند و فکر نمی­کنم که موسیقی در حال حاضر به دردشان بخورد و کارایی داشته باشد". 

شاید کسی بگوید که برادر تو هم بی کار مانده ای. این همه خبر در جهان هست و تو رفته ای مصاحبه ی فرید زلاند را خوانده ای. راست اش ، چشم ام که به نام زلاند خورد علاقه مند شدم که متن گفت و گو با او را بخوانم. اما این جواب او مثل خار سنجد که از کفش می گذرد و در  پای آدم فرو می رود جان ام را به درد آورد. البته که ما مردمی بسیار گرفتار و محتاج هستیم. ولی یعنی چه که در حال حاضر موسیقی به دردمان نمی خورد؟ این چیزهایی که حالا این مردم بسیار گرفتار و محتاج می شنوند و در همه ی سال های گرفتاری و احتیاج شنیده اند ، موسیقی نیستند؟ به این می ماند که کسی بگوید : بگذارید این ها از گرفتاری و احتیاج بر آیند ، آن وقت من برای شان موسیقی می سازم. تا آن وقت به وز-وز زنبور و قار-قار کلاغ و آهنگ های استاد سرآهنگ و جلیل زلاند و احمد ظاهر و ... گوش بدهند. 

سوال :
"مثلاً چرا با خواننده ای مثل "فرهاد دریا" کار نمی کنید که بین افغان ها خواننده مشهوری است؟"
جواب: 
"من نسبت به ایشان و موسیقیشون آشنایی ندارم". 

این قسمت اش را برای آن آوردم که طرفداران فرهاد دریا را کفری کنم. و گر نه آن قدر عجیب نیست که ایشون یعنی فرید زلاند با موسیقی فرهاد دریا آشنایی نداشته باشد. خوب ندارد دیگر. من همین قدر شنیده ام که فرهاد دریا آواز خوان معروفی است و بدتر از آن گاه آهنگ هم می سازد. 


۷ نظر:

پاميروز گفت...

چه جالب استاد!
امروز داشتم با خودم فکر مي کردم که به نحوي از فريد زلاند بخواهم که براي کساني چون "وحيد صابري" و "الهه سرور" که به نظر خودم صداهايي در حد ابي و گوگوش دارند, آهنگ بسازد. در کل من اعتراضي ندارم که چرا زلاند براي ابي و گوگوش آهنگ مي سازد. اين دو خواننده را دوست دارم. و نمي خواهم پاي مليت را وسط بکشم. ولي من آهنگساز سرشناس ايراني اي را نمي شناسم که براي يک افغان, آهنگ بسازد. با آن جواب اش, کاملن نااميدم کرد.

ناشناس گفت...

عرض کنم که کم کم وقتش است که ریخته ها را فعال کنید آقا

یک خواننده طرفدار وساعی شما

Shaharzad گفت...

سلام. فرهاد دریا را نمی شناسد. فرهاد دریا را. فرهاد دریا را نمی شناسد (با لحن قهوه تلخی). آه. خدای. من.

ناشناس گفت...

ببخشيد فرهاد دريا كيست؟ من هم نميشناسم اش.

ناشناس گفت...

واقعا طرفداران فرهاد دریا را کفری کردید. خوب پیشبینی کرده بودید و امتیاز خوبی گرفتید

ناشناس گفت...

این لعنتی ایران وقتی بخواهد به تو یک امتیاز قائل شود باید هویتت را هم به آنها تعلق دهی زیرا اینها فکر میکنند که هر چه برتری در روی زمین میبینید از خیرات سر آنها میباشد. نصفش به آتش پرستی خویش میبالند ونصف دیگرش خود را نائب سخنان خدا در روی زمین میپندارند.

پویا گفت...

سلام ! فرید زلاند شاید آهنگ ساز خوبی باشد اما آهنگ سازیست استحاله شده که بدرد همان تهرانجلسی ها می خورد . ما هم نمی خواهیم که ایشون برای ما موسیقی بسازد .

 
Free counter and web stats