tag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post6683718478529404206..comments2023-05-06T04:32:29.964-07:00Comments on رهانه: از چشم ِ سر تا چشم ِ خیالUnknownnoreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-46145373141654114632011-11-24T11:40:14.364-08:002011-11-24T11:40:14.364-08:00سیه سر
زپايم بگســــــــــلم زولانه ها را
که دردی ...سیه سر<br />زپايم بگســــــــــلم زولانه ها را<br />که دردی ميــــکشد در من زبانه<br />زطاــــــقت سوزی دردم بسوزد<br />تحمل ها و صبر جاهـــــــــــلانه<br />دريغ و درد تا گفتم که « هستم »<br />نوا را از زبان مــــــــن گسستند<br />چـــو فريادی زدم از دست ظالم<br />زدند مشت و دهانــم را شکستند<br />زدم گـــامی که تا خود را نمايم<br />به کنـــــــج خانه زندانم نمودند<br />فگنـــــدند بر سرمن تيره چادر <br />« سيه سر» گفته پنهانم نمودند<br /> <br />بهار سعیدAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-60413125023534383672011-11-24T11:33:34.496-08:002011-11-24T11:33:34.496-08:00چادر
سيه چــــــــــــــــــــــــادر مرا پنهان ند...چادر<br />سيه چــــــــــــــــــــــــادر مرا پنهان ندارد<br />نمای رو مرا عـــــــــــــــــــــــريان ندارد<br />چـــــــو خورشيدم زپشت پـــــــــــرده تابم<br />ســــــيـــــــاهی ها نميگردد نـــــقـــــــابــم<br />نـــــمـــيــــدارد مـــــرا در پرده پنـــــــهان<br />اگـــــــر عابــــــــــد نباشد سست ايمـــــان<br />تــــــو کـــــز شهر طــــريقت هـــــا بيايی<br />بـــــمـــــوی مـــــن چــــرا ره گـــم نمايی<br />نـــخـــواهــــم نـــاصـــح وارونه کـــــارم<br />که پای ضعف « تو » « من » سر گذارم<br />کـــــی انصــــافی درين حکمــــت به بينم<br />گــــنـــــه از تــــو و مــــن دوزخ نشيـنم<br />بــــــجـــــای روی من ای مصلحت ساز!<br />بـــــروی ضــــــعــــف نفست چادر انداز<br />از : بهار سعید<br /><br />آذینAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-68879130492228919522011-11-23T23:10:39.849-08:002011-11-23T23:10:39.849-08:00حمله به هنجار های پزیرفته شده جامعه در قبال خود وا...حمله به هنجار های پزیرفته شده جامعه در قبال خود واکنش دارد. به هرمیزانی که هنجار مقدس تر باشد به همان میزان واکنش جامعه در قبال هنجار شکن بیشتر است.حالا یک دختر خانم در مصر هنجار شکنی کرده و غوغای بزرگ به راه افتاده است.قشلاقhttps://www.blogger.com/profile/06289112754974087364noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-56184829134672998822011-11-23T12:04:37.558-08:002011-11-23T12:04:37.558-08:00بال بال می زنم از برای این نوشته, استاد.
به ناشنا...بال بال می زنم از برای این نوشته, استاد.<br /><br />به ناشناس: البته ما در اسلام قانون چند "همسری" داریم, نه چند "زنی"! <br />و گفته اید:<br />"باید گفت که نه اسلام کنونی در کشور های اسلامی، آن اسلام معتدل واقعی است و نه هم دشمنان اسلام و مسلمین، آن دشمنان اسلام در صدر اسلام هستند."<br />بُزک نمیر که جوز لغمان می رسه!<br />اصلا این ها به کنار, یک سوال از شما دارم آقای ناشناس. چرا ما باید مجبور باشیم با "فساد اسلامی" زندگی کنیم نه با "فساد آزادی, سکولاریزم..."؟پامیروزnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-39040715961004436492011-11-23T08:39:42.438-08:002011-11-23T08:39:42.438-08:00دوست ناشناسی نوشته است :
" تعدد ازواج و ازدو...دوست ناشناسی نوشته است :<br /><br />" تعدد ازواج و ازدواج موقت اگر با دیدۀ تعصب به آنها دیده نشود راه حل های منطقی برای این معضله میتوانند باشند".<br /><br />این " تعدد ازواج" که گفته اید برای زنان هم هم هست یا به مردان اختصاص دارد؟سخیداد هاتفhttps://www.blogger.com/profile/12030126531530884973noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-2690609347498976682011-11-23T00:06:20.117-08:002011-11-23T00:06:20.117-08:00درود بر همه
برخلاف فکر شما، من فکر میکنم که فاصلۀ...درود بر همه<br /><br />برخلاف فکر شما، من فکر میکنم که فاصلۀ چشم آدمی با قناعت فاصلۀ زیادی دارد... نمونه هایش را میتوان در زندگئ روزمرۀ جهان غرب فراوان دید... <br /><br />اما اسلام نیز راه حل های خوبی در این مورد دارد. تعدد ازواج و ازدواج موقت اگر با دیدۀ تعصب به آنها دیده نشود راه حل های منطقی برای این معضله میتوانند باشند. <br /><br />منظور اسلام از حجاب این است که فساد اخلاقی را در اجتماع اداره کند. اینکه بعضی ها مثال ایران و عربستان را در اینجا مطرح میکنند، باید گفت که نه اسلام کنونی در کشور های اسلامی، آن اسلام معتدل واقعی است و نه هم دشمنان اسلام و مسلمین، آن دشمنان اسلام در صدر اسلام هستند. <br /><br />تجاوز جنسی همین اکنون در کشور های غربی یکی از معضلات عمدۀ اجتماعی را تشکیل میدهد. <br /><br />http://uk.news.yahoo.com/boy-14-pensioner-rape-charge-092012834.html<br /><br />حقیقت موجود در این جوامع، ادعای دوستانیرا که میگویند، عریان بودن و آزادی های افراطی جنسی میتواند، قناعت، آرامش خیال و تمرکز فکری بوجود آورد را کاملاً رد میکند. <br /><br /><br />تنها ماهوارۀ هات برد، صد های شبکه زنده و غیر زندۀ فلم ها و کلیپ های غیر اخلاقی را برای کشور های اسلامی نشر میکند. حالا انترنت را با صد های میلیون ویبسایت های پورن که هدف آنها کشور های اسلامی و روبه انکشاف است را میتوان معضله مهم دیگر دانست. <br /><br />سوال اینجاست که مراکز عمدۀ تولید و نشر این تولیدات ناب، در کجاست؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-18030487381379961422011-11-22T09:37:26.649-08:002011-11-22T09:37:26.649-08:00« ... در کشورهایی که از نظر عریانی در" اوج ِ ...« ... در کشورهایی که از نظر عریانی در" اوج ِ فساد" اند ، خیال ها برای .... » <br />اینطرف ها عریان و نیمه عریان بسیار و مردمان هم بی خیال . چشم ها تربیت شده ، شکم و زیر شکم ها همه سیر ، خیال و چشم خیال در تلاش و کار . از فساد به اندازه سر سوزن خبری نیست . آن سوی سراب بنده گی چو گدایان به شرط مزد . کابل کرزی تا تهران امام زمان اوج فساد . دختران محجبۀ ملافه پوش جاده های تهران « ... بیا با من آغا ... دویست تومان ، میخای ؟ تو رو خدا ، حاج آغا ! بیا . امروز نه حاج خانوم ، نمی خام » صنف معتاد نمبر اول در جهان ، یک قلم اختلاس 300 میلیارد دولار .<br />و اما دختری مصری علیا : خال مهرویان سیاه و دانۀ فلفل سیاه .<br />مترقی به جلو نظر دارد ، مرتجع به عقب . از قول خودم .<br />عصیان سنت شکن این دوشیزه ستودنیست . او آغازگر یک انقلاب عقیده تی است که سرانجام حجاب سیاه اسلام را خواهد درید و نسل خودش را از عقب گرایی و تحجر رهایی خواهد بخشید . کاری که اسپا نوی ها با اسلام تازیان کردند .<br />گفتند : تو چادر ( حجاب ) و لباست را روی زمین ریختی و روی آن پا گذاشتی و با این عمل به سنت و عفت اهانت نموده یی . گفت : من پارچه ی را توهین کردم که هی به من اهانت می نمود .<br /> از زن بودن خود شرمنده نیستم، آن هم در جامعهای که زنان در آن چیزی نیستند جز ابژههای جنسی که هر روز مورد آزار و اذیت مردانی قرار میگیرند که هیچ چیز راجع به سکس و اهمیت زن نمیدانند. این عکس برای من نوعی "بیان بودن" است من بدن انسان را بهترین فضای بازنمایی هنری این موضوع میبینم. <br />زنان زیر سایه اسلام تنها ابژههایی برای استفاده خانگیاند، اما من جایی نمیروم و تا آخر علیه تبعیضها خواهم جنگید. زنان بسیاری حجاب به سر میکنند تنها به خاطر فرار از آزار و اذیت هنگام راه رفتن در خیابانها<br />از چیزهای ساده در زندگی استقبال کردهام و به هر کلمهای که میگویم اعتقاد دارم. دوست دارم در خطر زندگی کنم و تحت فشار همه تهدیدهایی باشم که به گوشم میرسند تا آنجا که آزادی واقعیای را به دست بیاورم که همه مصریها برای آن میجنگند و روزانه برای آن میمیرند.<br />آذینAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-52954959065698997982011-11-22T02:09:01.100-08:002011-11-22T02:09:01.100-08:00الحق که چنین است.الحق که چنین است.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5138829776185793978.post-61395785019914717782011-11-22T02:00:53.689-08:002011-11-22T02:00:53.689-08:00به هر اندزه پوشاندن هر چیز به همان اندازه پرسش بر ...به هر اندزه پوشاندن هر چیز به همان اندازه پرسش بر می انګیزد اما عفت عصمت ببار می اورد که عصمت در عقاید دینی و مزهبی شاخصه خدا صفتان است<br />کلا جالب بیان فرمودید <br />احمد کریمیAnonymousnoreply@blogger.com